Marinera Norteña

Igår så snackade jag med Rocio( danslärare ) angående marinera klänningen..än så länge så går det bra^^
hehe va helt nervös över att jag inte skulle få nån..men sköönt äre.
När det handlar om Marinera så har Peru alltid årets bästa marinera norteña tävling i Trujillo i januari..
En vacker dag ska jag dit=)
Under lovet så har jag kollat på en massa camepones som Claudia herran.
Hon är lika gammal som jag..sen så finns det Aida Gamboa, Koki Beteta, Gonzalo Herran, osv...
Men min favorit marinera-par är Miguel Olave och Cynthia Vargas^^
Dem är så skööna säger jag bara=)
Deras sett och dansa och cynthia steg är så coolt^^

Aja..måste dra..har fysik snart^^
Marinera låt: Caballo Peruano de Paso

 

Miguel Olave y Cynthia Vargas
man ser bättre om man klicka på videoklippet och kollar på högkvalitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0